Catatan

Tunjukkan catatan dari Jun, 2016

Third week at college

Imej
Assalamualaikum w.b.t dan selamat sejahtera. Bermula hari ini genap laa 3 minggu aku berada di Kolej Matrikulasi Perak (kmpk). Tak sangka kan rezeki aku selepas spm dapat sambung matrik pulak. Sememangnya upu yang aku isi pun dapat jugak, pilihan pertama gitu iaitu sains aktuari di uitm tapah. Walaupun dapat upu apa yang aku nak, bila difikirkan balik biar laa sambung matrik dulu sebab tak perlu tanggung hutang dua kali kan. Lagi pun matrik ni dapat elaun, belajar pun setahun je kut... so di sini jimat duit, jimat masa laa.

Buat masa ni kehidupan aku kat matrik best sebab kawan-kawan kat sini tak ubah seperti keluarga aku sendiri. Depa la yang banyak bantu aku, layan perangai aku, sekepala, susah senang bersama dan macam-macam larh. Senang cerita so far so good. Hahaha

Cara belajar di sini aku tak tau lagi sebab baru 3 minggu kutt. Tapi bagi aku yang kelahiran anak jati utagha memang ada kejutan bahasa laa sebab kat kmpk ni kebanyakannya cakap biasa saja, takdak la loghat pekat macam…